:::: MENU ::::

im. ks. Stanisława Konarskiego
w Krakowie

Obóz windsurfingowo – kajakowy Czaplinek ’23

dzień 1:
Wyjechaliśmy z Krakowa około godziny 6. Podróż zajęła nam 9 godzin. Gdy przyjechaliśmy mieliśmy czas na odpoczynek jednak każdy wybrał wskoczenie do wody, ponieważ pogoda w Czaplinku jak najbardziej nam dopisuje.

dzień 2:
Mieliśmy śniadanie o godzinę 8. Następnie rozpoczęliśmy zajęcia w naszych grupach. Poszliśmy potem na obiad o 14.Jedni poszli na kajaki a inne grupy na windsurfing. Potem wymieniliśmy się grupami i zajęciami. Gdy wszystkie grupy skończyły swoje aktywności udaliśmy się na kolacje o 18.  Następnie mieliśmy czas wolny. Spędziliśmy czas na świeżym powietrzu grając w siatkówkę i piłkę nożna.

dzień 3:
Dzień rozpoczęliśmy od śniadania o godzinie 8:00. Następnie rozpoczęliśmy nasze zajęcia w grupach. Potem mieliśmy obiad. Niektóre grupy miały tez windsurfing po kolacji a pozostałe osoby miały już czas wolny.

dzień 4:
Dzień jak zwykle rozpoczęliśmy od śniadania. Następnie braliśmy udział w zajęciach z kajaków. Niestety nie było wietrznie dlatego tez nie mogliśmy pływać na windsurfingu wiec wraz z naszymi opiekunami poszliśmy na słupy oraz na przejażdżkę motorówka. Potem mieliśmy kolacje i czas wolny.

dzień 5:
Mieliśmy śniadanie następnie poszliśmy na kajaki oraz windsurfing. Potem na rowerach pojechaliśmy do sklepu. Gdy wróciliśmy graliśmy w siatkówkę oraz piłkę nożna. Następnie była kolacja po której poszliśmy znowu na windsurfing bo był super wiatr.

dzień 6:
Mieliśmy śniadanie o godzinie 8:30 następnie pojechaliśmy na bardzo długa wycieczkę kajakami która zajęła nam 3h. Zjedliśmy obiad a następnie od 15-18 w swoich grupach mieliśmy zajęcia z windsurfingu.

dzień 7:
Rano była możliwość pływania na windsurfingu od godziny 7.Następnie mieliśmy śniadanie o godzinie 9:30. Spakowaliśmy wszystkie walizki i o 11 wyjechaliśmy do Krakowa.

Obóz żeglarski

W ubiegłe wakacje mieliśmy przyjemność uczestniczyć w obozie żeglarskim. 20 sierpnia zaczęliśmy przygodę i żyliśmy na jachtach w grupkach około 7 osobowych ze sternikami. Każdy miał swoje obowiązki, niektórzy gotowali, a inni sprzątali. W trakcie obozu wszyscy musieli współpracować ze sobą. Atmosfera była przyjemna, a towarzystwo nie do zastąpienia. Wiele się nauczyliśmy i możemy wykorzystać tą wiedzę w przyszłości.

Obóz windsurfingowy – Czaplinek ’22

Pod koniec roku szkolnego klasa I E wyjechała na obóz windsurfingowy do Czaplinka. Były prowadzone zajęcia z turystyki kajakowej i windsurfingu gdzie grupy były podzielone na zaawansowaną i kilka początkowych. W wolnym czasie była możliwość wypożyczenia rowerków wodnych i pływania po jeziorze Drawsko. Wieczorami uczestnicy mogli chodzić na spacery brzegiem jeziora i obserwować malownicze zachody słońca. Uczniowie i opiekunowie mieszkali w świeżo wyremontowanych urokliwych domkach w których znajdowała się kuchnia w której można było przygotować coś do jedzenia pomiędzy głównymi posiłkami. Jedzenie na stołówce było dobre przygotowywane na miejscu i przystosowane do diet uczestników. Wszystkim uczestnikom bardzo się podobało i mają nadzieję na więcej takich wyjazdów.

Wycieczka  klasowa w Beskidy

13 czerwca 2022 r. uczniowie klas I B i I D pod opieką  wychowawców: Małgorzaty Ratajczak-Kostuch, Moniki Smeli oraz katechety Sławomira Wody wyjechali na wycieczkę po górskich szlakach Beskidu Małego. Uczniowie wspięli się na dwa szczyty: górę Żar, a następnie Kiczerę. Po wymagającej wędrówce, w cudownych okolicznościach przyrody, można było delektować się pysznymi kiełbaskami i nieco odpocząć przy rozpalonym ognisku (z zebranego wcześniej chrustu). Podczas lekkiego deszczyku młodzież schodziła z góry, po czym udała się na niezapomniany rejs statkiem po Jeziorze Żywieckim. Na sam koniec uczestnicy wyprawy odwiedzili Wadowice, gdzie po zwiedzeniu Bazyliki papieskiej, zajadali się słynnymi kremówkami.

t.: O. Łukasik, kl. I D

Wycieczka górska

30 maja 2022 r. klasa I A udała się pod opieką Pani Profesor Anety Grądziel i Pana Katechety Sławomira Wody na wycieczkę w górskie szlaki  Beskidu Małego. Zdobyte szczyty: góra Żar i Kiczera były dosyć wymagające. Podczas odpoczynku rozpalono ognisko i rozpoczęto degustację przyniesionych i upieczonych na ogniu kiełbasek. Po zejściu z góry odbył rejs statkiem po Jeziorze Żywieckim, po czym grupa smakowała kremówki papieskie w Wadowicach.

t.: H. Szpinda

Szlakiem piastowskim

W dniu 23.05.2022 odbyła się wycieczka szlakiem piastowskim. Wzięli w niej udział uczniowie klasy II A, II D oraz III DD.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy Zamek oraz Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji, osadę w Biskupinie. Następnego dnia zwiedziliśmy Gniezno, głównie Katedrę Gnieźnieńską wraz z Drzwiami Gnieźnieńskimi, Muzeum Początków Państwa Polskiego oraz prawdopodobne miejsce Chrztu Polski – Ostrów Lednicki. W trzecim, ostatnim dniu, odwiedziliśmy Kruszwicę (Mysią Wieżę, ruiny zamku, kolegiatę św. Piotra i Pawła).

W drodze powrotnej do Krakowa odwiedziliśmy Konin, w którym znajduje się kamienny słup milowy, ustawiony w 1151 w połowie drogi z Kruszwicy do Kalisza, uznawany za najstarszy znak drogowy w Polsce.

Obóz narciarski – Civetta ’22

W drugi tydzień ferii zimowych jako klasa turystyczna pojechaliśmy na obóz narciarski do Włoch. Zakwaterowaliśmy się w małym miasteczku Civetta w hotelu z pełnym wyżywieniem, znajdującym się blisko wyciągów narciarskich. Wstawaliśmy wcześnie rano jedliśmy śniadanie i od razu jechaliśmy na stok. Można było wybrać jazdę na snowboardzie albo na nartach z instruktorami. Jeździliśmy około 6 godzin dziennie z przerwami na posiłek. Następnie wracaliśmy około 16 do ośrodka na obiadokolacje po której mieliśmy czas wolny. Wszyscy uczestnicy po wyjeździe byli bardzo zadowoleni z obozu.